Ο Τσαρλς Ρόμπερτ Ρέντφορντ (Charles Robert Redford jr.) είναι Αμερικανός ηθοποιός και σκηνοθέτης. Ένας ακτιβιστής που κατάφερε να φέρει τον ανεξάρτητο κινηματογράφο στο Χόλυγουντ. Επειδή το μεγαλύτερο του επίτευγμα, όπως ισχυρίζεται ο ίδιος, είναι το φεστιβάλ Σάντανς με τα νεαρά ταλέντα που θέλει να αναδείξει, με τους λάτρεις του ανεξάρτητου φιλμ, με τα ανήσυχα πνεύματα και τα δεκάδες χιλιάδες άτομα που το επισκέπτονται κάθε χρόνο. “Τίποτε δεν είναι πιο διασκεδαστικό από το να έχεις δημιουργήσει κάτι που ελπίζεις ότι θα δημιουργήσει ευκαιρίες για άλλους ανθρώπους”, όπως δήλωσε πρόσφατα, καθώς ακόμη και σε αυτή την  ηλικία δεν είναι γερασμένος, είναι ένας 80χρονος νεαρός που μιλάει με πάθος για το σινεμά, τους ρόλους και την ζωή του.

Γεννήθηκε στις 18 Αυγούστου 1936 στη Σάντα Μόνικα της Καλιφόρνια και από τα τέλη της δεκαετίας του 50΄ έγινε ηθοποιός. Συμμετείχε ως γκεστ στην τηλεόραση, το 1963 έπαιξε στο Broadway στο «Ξυπόλητοι στο πάρκο» του Νιλ Σάιμον και το 1962 συμπρωταγωνίστησε με τον ηθοποιό τότε Σίντνεϊ Πόλακ, στο «War Hunt» του Ντένις Σάντερς. Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε για εκείνη την εποχή, που το όνομά του ήταν συνώνυμο των λέξεων “ξανθός” και “ωραίος”… «Όταν ήμουν παιδί κανείς δεν μου έλεγε ότι ήμουν όμορφος. Ξεκινώντας την καριέρα μου, αυτή η εμμονή με την ομορφιά μου με νευρίαζε. Το πάλεψα. Είπα όχι εγώ είμαι ηθοποιός πάνω από όλα».

Από τον «Υπέροχο Γκάτσμπι» του 1974 μέχρι τις «Τρεις μέρες του Κόνδορα» το 1975 και από το «Όλοι οι Άνθρωποι του Προέδρου» το 1976 μέχρι το «Κεντρί» του 1973 ο Ρέντφορντ έκανε το πολιτικό σινεμά να μοιάζει με ανάγκη και  έδειξε το ερμηνευτικό του ταλέντο σε μεγάλες επιτυχίες όπως το «Jeremiah Johnson» το 1972, «Ο Ηλεκτρικός Καβαλάρης» το 1979 και το μοναδικό love story «The way We Were» το 1973.

Το 1978 ο Ρέντφορντ ίδρυσε το Φεστιβάλ του Σάντανς, στην περιοχή που είχε αγοράσει το 1962 στην ανατολική πλευρά του όρους Τιμπανόγκος στη Γιούτα. Ένας μη κερδοσκοπικός οργανισμός, ένα από τα σημαντικότερα φεστιβάλ της Αμερικής, προορισμένο αποκλειστικά στο να προωθεί και να ενισχύει τον ανεξάρτητο αμερικάνικο κινηματογράφο.

Η δεκαετία του 80’ ήταν πολύ λιγότερο δραστήρια περίοδος για τον Ρέντφορντ, αφού συμμετείχε σε ελάχιστες ταινίες. «The Natural» το 1984, «Legal Eagles» το 1986, «Havana» το 1990, ενώ το 1988 σκηνοθέτησε την ταινία «The Milagro Beanfield Way». Το 1992 συμπρωταγωνίστησε με τον Σίδνεϋ Πουατιέ στην κωμωδία «Sneakers» και σκηνοθέτησε την ταινία «A River Though it» με πρωταγωνιστή τον Μπραντ Πιτ. Το 1998 πρωταγωνίστησε και σκηνοθέτησε την ταινία «The Horse Whisperer», που πήγε πολύ καλά εμπορικά και απέσπασε θετικές κριτικές.

Από το 2001 σκηνοθέτησε και πρωταγωνίστησε σε αρκετές ταινίες, όπως το «Spy Game», «The  Clearing» το 2004, «Un Unfinished Life» το 2005, «Lions for Lambs» το 2007, « The Company you Keep» το 2012, το 2013 πρωταγωνίστησε στην ταινία «Όλα χάθηκαν» που προβλήθηκε στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Καννών και απέσπασε το θερμό χειροκρότημα του κοινού και το 2017 ο Ρέντφορντ και η Τζέιν Φόντα συμπρωταγωνίστησαν στην ταινία «Our Souls at Night» του Ριτές Μπάτρα, η οποία προβλήθηκε εκτός διαγωνιστικού τμήματος στο 74ο φεστιβάλ στην Βενετία και τιμήθηκαν με τον Χρυσό Λέοντα για την συνολική τους προσφορά στην έβδομη τέχνη.

Ο Ρόμπερτ Ρέντφορντ έχει κερδίσει επίσης δύο Όσκαρ, το πρώτο το 1980 για την σκηνοθεσία της ταινίας «Συνηθισμένοι Άνθρωποι» και το δεύτερο το 2002 για την συνολική του προσφορά στον Κινηματογράφο.

Ο Ρέντφορντ ακόμη και σήμερα συνεχίζει να γυρίζει ταινίες, σκηνοθετεί, φροντίζει το ράντσο του, ταξιδεύει στα φεστιβάλ και υποδέχεται τους καλεσμένους του στο Σαντανς. Είναι ο δικός του τρόπος ζωής εδώ και πάρα πολλά χρόνια… «Ο τρόπος να αντιμετωπίσεις τον χρόνο είναι να συνεχίσεις να κινείσαι. Συνεχίστε να κινείστε με ταχύτητα. Μη σταματάτε ούτε για τον θάνατο…».