Γράφει η Ελβίρα Σπανού

Η ισχυρότερη ίσως αίσθηση του ανθρώπινου είδους, αλλά και η πιο ανεξερεύνητη είναι η όσφρηση. Είναι η μόνη από τις πέντε αισθήσεις που αποθηκεύονται σχεδόν αυτόματα στον εγκέφαλο. Για τον λόγο αυτό από πολύ νωρίς, στήθηκε μια ολόκληρη βιομηχανία γύρω από το αισθητήριο αυτό.

Αν ανατρέξει κανείς στην αρχαιότητα εκείνο που διαπιστώνει είναι ότι το δικαίωμα χρήσης αρωματικών ουσιών, ανήκε αποκλειστικά και μόνο στους ηγεμόνες και στους ευκατάστατους πολίτες. Με το πέρασμα των χρόνων το δικαίωμα αυτό αποκτήθηκε και από τα υπόλοιπα κοινωνικά στρώματα. Εκείνο ίσως που δεν είναι γνωστό είναι ότι η τέχνη του αρώματος ξεκίνησε από την Αίγυπτο. Το κυφί ήταν φημισμένο άρωμα της Αιγύπτου το οποίο παρασκευαζόταν από δεκαέξι διαφορετικά συστατικά και το προσέφεραν κάθε απόγευμα στον θεό Ρα. Την εποχή λοιπόν που οι Αιγύπτιοι άλειφαν τον σώμα τους με κανέλλα και μέλι, οι Πέρσες βασιλείς φορούσαν αρωματισμένα στεφάνια από μύρο, γιασεμί, βιολέτες και κόκκινα τριαντάφυλλα. Στην αρχαία Ελλάδα το άρωμα συνδέθηκε με τη θρησκεία, ενώ στην αρχαία Ρώμη από κάθε ναό και σπίτι αναδύονταν μυρωδιές. Οι άνδρες άλλωστε εφήυραν το ξύρισμα και το after shave, όταν στα αρωματικά λουτρά βύθιζαν το σώμα τους σε ευωδιαστό νερό από αιθέρια έλαια και μετά το ξύρισμα έκαναν μαζάζ στο πρόσωπό τους με αρωματικές αλοιφές.

Η σύγχρονη ιστορία του αρώματος εστιάζει κυρίως στην Γαλλία, αφού τα πιο πολύτιμα ιαματικά βότανα και αρώματα της εποχής εντοπίζονται στο Γαλλικό Νότο. Στις αρχές του 20ου αιώνα το άρωμα έγινε προϊόν πολυτελείας. Λίγο μετά το 1960 γεννιούνται τα ανδρικά eau de toilettes. Αρώματα που έχουν κάτι από την αύρα της θάλασσας και την φρεσκάδα του βουνού εντάσσονται στο παιχνίδι της έλξης και της γυναικείας αποπλάνησης. Το άρωμα όμως δεν είναι μόνο αυτό∙ είναι κάτι περισσότερο. Είναι ένα αξεσουάρ. Ένα αναπόσπαστο κομμάτι της ανδρικής κομψότητας, αλλά και μια ένδειξη κοινωνικής καταξίωσης. Κάθε άρωμα μεταφέρει ένα μήνυμα. Δίνει το στίγμα ενός άνδρα και τον κάνει να ξεχωρίζει ανάμεσα στο πλήθος. Για τον λόγο αυτό η τοποθέτησή του σε «στρατηγικά» σημεία κάνει τη διαφορά. Λίγες σταγόνες πίσω από το αυτί θα δώσουν το στίγμα σε εκείνη που θα το μυρίσει σκύβοντας να ακούσει αυτό που της λέτε. Το στήθος και ο λαιμός είναι άλλα δυο σημεία κλειδιά, αφού το κάνει ένα με την προσωπική σας μυρωδιά – ταυτότητα.

Τα ανδρικά αρώματα φύσει δυνατά θα πρέπει να χωρίζονται σε δυο κατηγορίες. Φρέσκα το πρωί και βαθιά και μυστηριώδη το βράδυ.

Σε κάθε περίπτωση όμως, για να αφήσει κάποιος το στίγμα του δεν σημαίνει ότι θα πρέπει να προκαλέσει λιποθυμίες στους γύρω του, και όχι απαραίτητα με την θετική έννοια της λέξης.

Γι’ αυτό λοιπόν υπάρχουν οι εξής βασικοί κανόνες:

  1. Parfum: 2 σταγόνες κάτω από τα αυτιά κοντά στον λαιμό που χτυπάει ο σφυγμός είναι αρκετές.
  2. Eau de Parfum: 2 σταγόνες είτε κάτω από αυτιά, είτε στο εσωτερικό των καρπών ή των αγκώνων.
  3. Eau de Toilette: 2-4 σταγόνες ανάλογα με την έντασή του.
  4. Eau de Cologne: γνωστό και ως νερό της Κολονίας ή αλλιώς κολόνια. Πολύ ελαφρύ με λιγότερο άρωμα στη σύσταση του, άρα και πιο οικονομικό. Εδώ μπορείτε να υπερβάλλεται λίγο ίσως.

Όπως και να έχει την επόμενη φορά που θα βγείτε από το σπίτι σας θυμηθείτε αυτή τη μικρή αλλά τόσο σημαντική λεπτομέρεια. Ένας πραγματικός Gentleman οφείλει να σέβεται τους γύρω του. Άλλωστε οι λεπτομέρειες δεν είναι εκείνες που κάνουν τη διαφορά;