Γράφει ο Γιάννης Σεργένης

Τα τελευταία χρόνια βλέπουμε το μεγαλύτερο ποσοστό των ανδρών να έχουν μούσι. Τόσο πολύ που πλέον αν δει κανείς κάποιον φρεσκοξυρισμένο στις ηλικίες 20 έως 50 να του κάνει εντύπωση. Από το αξύριστο των λίγων ημερών, έχουμε περάσει στις παχιές γενειάδες που δέκα χρόνια πριν θα μας φαινόταν πολύ παράξενο να κυκλοφορεί κάποιος έτσι. Επίσης, σε αυτήν τη μόδα φαίνεται να συναινούν και με το παραπάνω οι γυναίκες. Άρα υπάρχει ένας ακόμη πιο ισχυρός λόγος για κάποιον να «καλλιεργήσει» το μούσι του.

Το μούσι, ιστορικά, ήταν σύμβολο ισχύος και αρρενωπότητας, αλλά ακολουθούσε και τις τάσεις κάθε εποχής. Προσπερνάμε τις δεισιδαιμονίες των μεσαιωνικών χρόνων περί αμαρτίας και βλασφημίας των ανδρών που ξυρίζονταν και καταλήγουμε πως λίγο έως πολύ τα γένια ήταν θέμα ανάγκης, αλλά και μόδας.

Ανάγκης, γιατί το ξύρισμα με τα μέσα των παλαιών χρόνων δεν ήταν πάντα μία ευχάριστη διαδικασία. Ακόμα και σήμερα, με τα μέσα που διαθέτουμε για να ξυριστούμε, παραμένει μία επίπονη συχνά διαδικασία. Αν φανταστούμε με ποιους τρόπους μπορεί να ξυρίζονταν κάποτε οι άνδρες, σίγουρα θα προτιμούσαμε να αφήσουμε γενειάδα. Στα μέσα του 18ου αιώνα η εξέλιξη στα ξυράφια ξυρίσματος διευκόλυνε τους άνδρες να ξυρίζονται μόνοι τους. Τα ξυράφια από χάλυβα έκαναν το ξύρισμα πιο άνετο και ενθάρρυναν τους άνδρες να ξυρίσουν τον εαυτό τους. Το 1895 ο Αμερικανός πλανόδιος πωλητής Κινγκ Καμπ Ζιλέτ (ο γνωστός), επινόησε την πρώτη ξυριστική μηχανή με λεπίδες μιας χρήσης. Η αρχή για τα προϊόντα ξυρίσματιώνα δημιουργήθηκε η πρώτη αγορά καλλυντικών αντρικής περιποίησης. Οι εφημερίδες εκείνη την εποχή γέμισαν με διαφημίσεις για αρώματα, κολόνιες και προϊόντα που ομορφαίνουν το ανδρικό πρόσωπο. Έτσι  άλλαξε η «μόδα» και φτάσαμε σε μια εποχή που δαπανήθηκαν τεράστια ποσά σε προϊόντα προσωπικής περιποίησης από τον ανδρικό πληθυσμό και φυσικά οι κατασκευαστές ξυριστικών μηχανών έστησαν την βιομηχανία τους… Η ίδια βιομηχανία σήμερα έχει δημιουργήσει μία πολύ μεγάλη γκάμα προϊόντων περιποίησης για τα γένια.

Στις μέρες μας οι άνδρες επιλέγουν να έχουν γένια. Αυτό δείχνει να αρέσει στις γυναίκες. Οι ειδικοί λένε πως είναι δείγμα σεξουαλικής υγείας και δύναμης. Μπορεί… σίγουρα πάντως είναι θέμα μόδας. Όπως ήταν πριν λίγα χρόνια το αξύριστο των λίγων ημερών, λίγο πιο πριν το goatee μουσάκι, πιο παλιά το καλά ξυρισμένο πρόσωπο, οι μακριές φαβορίτες και ακόμη πιο πίσω το μουστάκι.

Να ακολουθούμε τη μόδα; Φυσικά, γιατί όχι. Αρκεί να φροντίσουμε το μούσι που θέλουμε να μας πηγαίνει. Να ταιριάζει με το πρόσωπό μας, το στυλ μας, ακόμη και με την επαγγελματική μας θέση. Το πιο σημαντικό από όλα είναι να το φροντίζουμε, ώστε να είναι περιποιημένο, καλαίσθητο και πάνω από όλα καθαρό. Αν σας αρέσει «καλλιεργήστε» το και μην πολυακούτε τις γυναίκες… σε δυο χρόνια το πολύ (που θα αλλάξει η μόδα) το πιο πιθανό είναι να σας βάλουν να το ξυρίσετε…